خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





کاهش اسید لاکتیک با آب قلیایی

    ورزشکاران و مربیان ورزشی می دانند که تغییرات در pH می تواند تاثیرات مهمی بر سلامت کلی، احساس تندرستی، میزان خستگی، درد، وزن، توانایی آموزش صحیح و عملکرد بالای ورزشی داشته باشد.

    عضلات بهترین عملکرد خود را در یک محدوده باریکی از pH دارند. در حال استراحت، pH عضله در حدود ۹/۶ و pH خون در حال گردش در رگها ۴/۷ است.

    زمانی که ورزش می کنیم، استفاده عضلات از گلیکوژن برای تولید انرژی بیشتر می شود که این امر منجر به تولید اسید لاکتیک، اسید پیرویک و دی اکسید کربن می شود و این عوامل pH عضلات را کاهش می دهد.

    هرچه سخت تر ورزش کنید ماهیچه های شما اسید بیشتری تولید می کنند که باعث خستگی می شود. تجمع اسید لاکتیک همچنین تولید ATP را محدود می کند، که انرژی مولکولهاست و نوکلوئید حامل انرژی است.

    به عنوان مثال، فسفوفروکتوکیناز آنزیم محدود کننده سرعت استفاده عضلات از گلیکوژن است. وقتی pH عضلات کمتر از ۵/۶ می شود این ترشح آنزیم تماما متوقف می شود. همچنین اسیدیته توانایی و قدرت عضلات را به طور مستقیم با منع فعالیت فیبر ماهیچه ها کاهش می دهد.

    ورزشکاران حرفه ای برای اینکه استقامت و پایداری خود را در حین ورزش کردن حفظ کرده و بتوانند بهتر ورزش کنند باید دقت کنند که حفظ تعادل pH بسیار مهم است. افزایش اسید لاکتیک یا داشتن یون هیدروژن مازاد بسیار مهم می باشد.

    به عنوان مثال در سوخت و ساز مواد غذایی بدن، اسید اضافی تولید شده باید به نحوی از ریه ها، کلیه ( ادرار ) و پوست دفع شود. تعادل pH در سلامت بدن و کند شدن روند پیری بسیار مهم و تاثیرگذار است.

    ورزشکاران، مربیان طب سنتی توجه بیشتری به این حفظ تعادل دارند. در حالیکه می توان با حفظ تعادل بین اسید و قلیای بدن، تاثیرات منفی اسیدوز بر روی ورزشکاران و بسیاری از بیماریهای مختلف که اسیدیته بالا عامل اشتراک آنهاست را، کاهش داد.

    مصرف آب قلیایی موجب افزایش رقابت و عملکرد کلی در ورزشکاران در سرتاسر جهان در آمده است. همواره یک رژیم غذایی سرشار از مواد قلیایی توسط متخصصان تغذیه ورزشی توصیه می شود.

    افزایش توان ورزشکاران با کاهش اسید لاکتیک توسط آب قلیایی

    مصرف آب قلیایی حاصل از استیک آلکالاین تجمع اسیدی را در تمرینات عضلات کاهش و شدت تمرینات و زمان تجدید قوا را بهبود می بخشد.

    به بازیکن سابق تیم فوتبال آمریکایی دنور، بیل رومانووسکی، در سالهای آخر دوران بازیکنی خود قدرت آب یونیزه قلیایی معرفی شد زیرا این بازیکن به دنبال هر راه حل قانونی برای حفظ مثبت وضعیت رقابتی خود بود.

    وید مک نات، بدنساز حرفه ای مسابقات، معتقد است که عامل محرک بیرون آمدنش از رخوت نوشیدن آب قلیایی بوده است. او می گوید توانسته حجم و میزان تمریناتش را تا ۵/۲ برابر با کاهش زمان تجدید قوا افزایش دهد در حالیکه هیچ درد عضله ای نداشته باشد.

    به اعتقاد او، تمامی گروه های ورزشی باید آب قلیایی بنوشند زیرا آسیب داخلی بدن را کاهش داده و بدن را برای تمرینات کارآمدتر آماده خواهد کرد.

    دکتر سوزان لارک، در کتاب موفقیت شیمی: اسرار بهترین عملکرد (The Chemistry of Success: Secrets of Peak Performance )، در مورد نقش تعادل اسید و قلیایی در بهترین عملکرد و سلامتی بدن صحبت کرده است. موارد زیر ارزیابی ایشان در مورد آب قلیایی می باشد:

    توانایی آب قلیایی در خنثی کردن اسید لاکتیک

    مزایای آب قلیایی به مراتب بیشتر از توانایی بالا بردن pH سلولها و بافت های بدن و خنثی کردن حالت اسیدی است.

    به این دلیل که آب قلیایی تعداد قابل توجهی الکترون آزاد از طریق الکترولیز به دست آورده است که آنها قادر هستند به رادیکالهای آزاد اکسیژن فعال در بدن داده شوند، در نتیجه یک آنتی اکسیدان فوق العاده قوی است.

    با دادن الکترون های آزاد بیش از حد، آب قلیایی قادر به جلوگیری از اکسیداسیون بافت طبیعی بدن از رادیکالهای آزاد اکسیژن است.

    ایشان در ادامه به این نکته اشاره کردند که از دیگر مزیت های مهم و قابل توجه آب قلیایی، اندازه شبکه ای مولکولهای آب قلیایی است که ۵۰% از آب معمولی کوچکتر است.

    این امر موجب می شود که آب قلیایی خیلی آسانتر توسط بدن جذب شود، در نتیجه توانایی هیدراته بودن بدن و توانایی جابه جایی یون های منفی آن و تاثیرات قلیاییت را به تمام سلولها و بافت های بدن افزایش می دهد.

    پس، اگر بدن شما بیش از حد اسیدی است یک دستگاه قلیایی کننده آب یک راه امن، آرام و موثر برای بازگرداندن تعادل pH تمام سلولهای بدن شماست. همچنین آب قلیایی با دادن الکترون های آزاد اضافی به عنوان یک سوپر آنتی اکسیدان عمل می کند.

    بسیاری از مردم، و همچنین بسیاری از ورزشکاران، به اندازه کافی غذاهای قلیایی غنی، از جمله مغزها، میوه ها و سبزیجات مصرف نمی کنند.

    در مقابل در برنامه غذایی خود مقدار بالایی مواد غذایی اسیدی مثل گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ و لبنیات دارند. به دلیل این رژیم غذایی نامتعادل، امکان افزایش اسیدوز که بر سلامت کلی بدن و عملکرد ورزشی تاثیر منفی می گذارد، بالا می رود.

    از آنجا که آبرسانی به موقع و مناسب عامل کلیدی در جلوگیری از خستگی و کوفتگی تمرینات ورزشی می باشد، مصرف آب قلیایی قبل، در حین و بعد از ورزش کردن می تواند به این امر کمک موثری کند.

    گروه سلامت نوترون

    منبع

    healthalkaline

    ترجمه و ویراستاری توسط: دکتر مهسا فرزاد نیا


    این مطلب تا کنون 9 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : قلیایی ,اسید ,عضلات ,کاهش ,عملکرد ,توانایی ,اسید لاکتیک ,بهترین عملکرد ,آزاد ایژن ,رادیکالهای آزاد ,آنتی ایدان ,
    کاهش اسید لاکتیک با آب قلیایی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده